Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo
A tři je moc! Aneb jak životně důležité pro firmu je, aby v denním provozu měl podnik pouze jednoho vrcholového šéfa… Setkávám se velmi často z dost bezvýchodnou situací ve firmách v momentě, kdy narazím na dva majitele s rovnoměrným podílem vlastnických práv na firmě.
Revitalizace podniku? Majitelé tuzemských firem se jí vyhýbají, celosvětově uznávané podniky ji využívají ve svůj prospěch
Pro manažery s Jiřím Jemelkou:
Znamená revitalizace podniku jeho blížící se konec či hlubší problémy nejen ve finančním zdraví firmy? Jako ortel zkázy vnímá tento proces mnoho českých podnikatelů a manažerů.
PŘEČÍST ČLÁNEK
Byznysmeni na hraně kolapsu
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Byznysmeni na hraně kolapsu
Čím to je, že stále tolik podnikatelů a manažerů osciluje na hraně zhroucení? Přetížení, stres, neuróza, všudypřítomný pocit, že stále něco nestíhají.
Jak důležitá je v byznyse koncovka?
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Jak důležitá je v byznyse koncovka?
Nezřídka se stává, že ve firmách platí zvláštní opatření. Nedávno jsem nad jedním takovým zase musel kroutit hlavou. Obchodníci nejmenované firmy mají „stop stav“ na počet návštěv u jednoho potenciálního klienta.
Cesty pýchy, aneb cesta pokory?
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Cesty pýchy, aneb cesta pokory?
Existují bezesporu úspěšní lidé, stejně jako existují lidé neúspěšní. Stejně tak platí, jak jsem nedávno slyšel, že člověk má zcela určitě jinou výchozí pozici, pokud se narodí jako „dědička podílu hotelového impéria Hilton“ nebo se narodí jako čtrnácté dítě v pořadí rodině v Bangladéši.
Jak motivovat mladou generaci obchodníků?
Pro manažery s Jiřím Jemelkou:
Stravenky, telefony, auta a jiné benefity. Mladí obchodníci na ně už moc neslyší. Zajímají je jiné motivační faktory. Jaké?
PŘEČÍST ČLÁNEK
Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita
Je vcelku logické, že vedení firem klade důraz na krátkodobé výsledky. Kdo by se ostatně chtěl dívat na to, jak jeho firma strádá či je v záporných číslech. Přesto zkušenost ukazuje, že každá investice vede krátkodobě k jakýmsi dílčím ztrátám (času, peněz, energie), než přinese ve správný čas své ovoce.
Lámete si hlavu s motivací?
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Lámete si hlavu s motivací?
Jestli existuje nějaký motivátor, který zaručeně funguje vždy, všude a za každých okolností, pak je to princip leadershipu. Nebo-li motivace „zvnějšku“ stojí a padá s dobrým lídrem.
Jaká je akceschopnost managementu?
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Jaká je akceschopnost managementu?
Dívám se na to, jak evropské vlády, vcetne té ceské, reší aktuální dení nejen v Evrope. Pri tomto pozorování si nemužu nepoložit otázku, jak je to vlastne na mikroúrovni, v rámci manažerské praxe jednotlivých podniku.
Dobří lídři se neomrzí
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Dobří lídři se neomrzí
Tak nám zase skončil další rok. Pro mnohé z nás nastala mimo jiné doba zúčtování: osobního, firemního i toho účetního. Je to doba bilancování a přemýšlení – co a jak dál v roce novém.
Jaké si dáváte předsevzetí?
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Jaké si dáváte předsevzetí?
(aneb Jedna věc, kterou bych doporučil nejen podnikatelům) Jedno veřejné „tajemství“ hovoří o tom, že pouhá 3%lidí z populace si dává zcela konkrétní, reálné a jasně termínované cíle.
Co potřebuje vaše firma
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Co potřebuje vaše firma
Pokud je firma řízena managementem, který ctí způsob „řádného hospodáře“, právě v této chvíli vrcholí formulování strategiena další rok.
Hon na lidi začal
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Hon na lidi začal
V současné době nenajdete prakticky jediné odvětví či firmu, jež by neměly problém s náborem nových pracovníků. Nejen kvůli oživení ekonomiky, ale také díky předvánočnímu vrcholu sezony se v mnoha případech na firmy doslova valí jedna objednávka za druhou.
Po půstu růst
Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka
Po půstu růst
Ekonomika je na silném, žekl ych až přehnaně dynamicky se rozvíjejícím vzestupu. Zvyšuje se důvěra firem v investice, ve strategický rozvoj, investuje se do reklamy a marketingu, byť ještě vládne jakási obezřetnost, která v mnoha ohledech před rokem 2008 firmám chyběla...