Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo

idealni pocet vlastniku

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo

A tři je moc! Aneb jak životně důležité pro firmu je, aby v denním provozu měl podnik pouze jednoho vrcholového šéfa… Setkávám se velmi často z dost bezvýchodnou situací ve firmách v momentě, kdy narazím na dva majitele s rovnoměrným podílem vlastnických práv na firmě.

 

Pokračování


Revitalizace podniku? Majitelé tuzemských firem se jí vyhýbají, celosvětově uznávané podniky ji využívají ve svůj prospěch

nemějte strach z revitalizace - využijte ji ve svůj prospěchPro manažery s Jiřím Jemelkou:

Znamená revitalizace podniku jeho blížící se konec či hlubší problémy nejen ve finančním zdraví firmy? Jako ortel zkázy vnímá tento proces mnoho českých podnikatelů a manažerů.

 

PŘEČÍST ČLÁNEK

 

 

 

Byznysmeni na hraně kolapsu

na hrane kolapsu

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Byznysmeni na hraně kolapsu

Čím to je, že stále tolik podnikatelů a manažerů osciluje na hraně zhroucení? Přetížení, stres, neuróza, všudypřítomný pocit, že stále něco nestíhají.

 

Pokračování


Jak důležitá je v byznyse koncovka?

koncentrace

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Jak důležitá je v byznyse koncovka?

Nezřídka se stává, že ve firmách platí zvláštní opatření. Nedávno jsem nad jedním takovým zase musel kroutit hlavou. Obchodníci nejmenované firmy mají „stop stav“ na počet návštěv u jednoho potenciálního klienta.

 

Pokračování


Cesty pýchy, aneb cesta pokory?

cesty pychy

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Cesty pýchy, aneb cesta pokory?

Existují bezesporu úspěšní lidé, stejně jako existují lidé neúspěšní. Stejně tak platí, jak jsem nedávno slyšel, že člověk má zcela určitě jinou výchozí pozici, pokud se narodí jako „dědička podílu hotelového impéria Hilton“ nebo se narodí jako čtrnácté dítě v pořadí rodině v Bangladéši.

 

Pokračování


Jak motivovat mladou generaci obchodníků?

mladá generace obchodníků motivacePro manažery s Jiřím Jemelkou:

Stravenky, telefony, auta a jiné benefity. Mladí obchodníci na ně už moc neslyší. Zajímají je jiné motivační faktory. Jaké?

 

PŘEČÍST ČLÁNEK

 

 

 

Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita

kratkodobe vysledky vs dlouhodoba prosperita

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita

Je vcelku logické, že vedení firem klade důraz na krátkodobé výsledky. Kdo by se ostatně chtěl dívat na to, jak jeho firma strádá či je v záporných číslech. Přesto zkušenost ukazuje, že každá investice vede krátkodobě k jakýmsi dílčím ztrátám (času, peněz, energie), než přinese ve správný čas své ovoce.

 

Pokračování


Lámete si hlavu s motivací?

lamete si hlavi s motivaci

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Lámete si hlavu s motivací?

Jestli existuje nějaký motivátor, který zaručeně funguje vždy, všude a za každých okolností, pak je to princip leadershipu. Nebo-li motivace „zvnějšku“ stojí a padá s dobrým lídrem.

 

Pokračování


Jaká je akceschopnost managementu?

jaka je akceschopnost managementu

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Jaká je akceschopnost managementu?

Dívám se na to, jak evropské vlády, vcetne té ceské, reší aktuální dení nejen v Evrope. Pri tomto pozorování si nemužu nepoložit otázku, jak je to vlastne na mikroúrovni, v rámci manažerské praxe jednotlivých podniku.

 

Pokračování


Dobří lídři se neomrzí

dobri lidri se neomrzi

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Dobří lídři se neomrzí

Tak nám zase skončil další rok. Pro mnohé z nás nastala mimo jiné doba zúčtování: osobního, firemního i toho účetního. Je to doba bilancování a přemýšlení – co a jak dál v roce novém.

 

Pokračování


Jaké si dáváte předsevzetí?

jake predsevzeti si davate

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Jaké si dáváte předsevzetí?

(aneb Jedna věc, kterou bych doporučil nejen podnikatelům) Jedno veřejné „tajemství“ hovoří o tom, že pouhá 3%lidí z populace si dává zcela konkrétní, reálné a jasně termínované cíle.

 

Pokračování


Co potřebuje vaše firma

co potrebuje vase firmaEkonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Co potřebuje vaše firma

Pokud je firma řízena managementem, který ctí způsob „řádného hospodáře“, právě v této chvíli vrcholí formulování strategiena další rok.

Pokračování


Hon na lidi začal

hon na lidiEkonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Hon na lidi začal

V současné době nenajdete prakticky jediné odvětví či firmu, jež by neměly problém s náborem nových pracovníků. Nejen kvůli oživení ekonomiky, ale také díky předvánočnímu vrcholu sezony se v mnoha případech na firmy doslova valí jedna objednávka za druhou.

Pokračování


Po půstu růst

po pustu rustEkonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Po půstu růst

Ekonomika je na silném, žekl ych až přehnaně dynamicky se rozvíjejícím vzestupu. Zvyšuje se důvěra firem v investice, ve strategický rozvoj, investuje se do reklamy a marketingu, byť ještě vládne jakási obezřetnost, která v mnoha ohledech před rokem 2008 firmám chyběla...

Pokračování


  • 1
  • 2