Jak motivovat mladou generaci obchodníků?
Pro manažery s Jiřím Jemelkou:
Stravenky, telefony, auta a jiné benefity. Mladí obchodníci na ně už moc neslyší. Zajímají je jiné motivační faktory. Jaké?
Stravenky, telefony, auta a jiné benefity. Mladí obchodníci na ně už moc neslyší. Zajímají je jiné motivační faktory. Jaké?
Je vcelku logické, že vedení firem klade důraz na krátkodobé výsledky. Kdo by se ostatně chtěl dívat na to, jak jeho firma strádá či je v záporných číslech. Přesto zkušenost ukazuje, že každá investice vede krátkodobě k jakýmsi dílčím ztrátám (času, peněz, energie), než přinese ve správný čas své ovoce.
Jestli existuje nějaký motivátor, který zaručeně funguje vždy, všude a za každých okolností, pak je to princip leadershipu. Nebo-li motivace „zvnějšku“ stojí a padá s dobrým lídrem.
Dívám se na to, jak evropské vlády, vcetne té ceské, reší aktuální dení nejen v Evrope. Pri tomto pozorování si nemužu nepoložit otázku, jak je to vlastne na mikroúrovni, v rámci manažerské praxe jednotlivých podniku.
Tak nám zase skončil další rok. Pro mnohé z nás nastala mimo jiné doba zúčtování: osobního, firemního i toho účetního. Je to doba bilancování a přemýšlení – co a jak dál v roce novém.
(aneb Jedna věc, kterou bych doporučil nejen podnikatelům) Jedno veřejné „tajemství“ hovoří o tom, že pouhá 3%lidí z populace si dává zcela konkrétní, reálné a jasně termínované cíle.
Pokud je firma řízena managementem, který ctí způsob „řádného hospodáře“, právě v této chvíli vrcholí formulování strategiena další rok.
V současné době nenajdete prakticky jediné odvětví či firmu, jež by neměly problém s náborem nových pracovníků. Nejen kvůli oživení ekonomiky, ale také díky předvánočnímu vrcholu sezony se v mnoha případech na firmy doslova valí jedna objednávka za druhou.
Ekonomika je na silném, žekl ych až přehnaně dynamicky se rozvíjejícím vzestupu. Zvyšuje se důvěra firem v investice, ve strategický rozvoj, investuje se do reklamy a marketingu, byť ještě vládne jakási obezřetnost, která v mnoha ohledech před rokem 2008 firmám chyběla...